neděle 12. září 2010

Seznamování s kolejí a univerzitou

Čtvrtek a pátek jsem strávil zejména zabydlováním se na koleji a vyřizování formalit ve škole. Všechno probíhá docela hladce. Většina lidí umí velmi dobře anglicky, menšina aspoň něco anglicky, takže komunikace je bez problémů. Navíc hodně norských slov je podobných slovům v angličtině nebo němčině, takže se dá rychle odhadnout jejich význam. Na ostatní slova už pomůže jen slovník :-)

Koleje Steinan

Polštáře Ikea Vám přivezly České dráhy :-)
Polštáře do Ikei Vám přivezly České dráhy
Pokoj na koleji je sice hezký, útulný, ale bohužel zde nebyla žádná peřina, ani polštář. Že nebylo k dispozici povlečení a prostěradlo mě ani nepřekvapilo, ale absence polštáře a peřiny ano. Takže čtvrteční podvečerní program byl jasný - Ikea výlet. Obchoďák je umístěný na kraji města, ale bohužel na tom opačném, než je kolej. S BUSy ještě nejsem příliš kamarád (a nevím, jestli kvůli ceně někdy budu), kolo ještě nemám, takže jsem šel pěšky. Jedna cesta cca na 1,5 hod. Ikea normální, stejná jako v ČR. Než jsem se ale zorientoval, tak to trošku trvalo. Nicméně jsem našel, co jsem potřeboval, přihodil i nějaké věci do kuchyně a pak zase - tentokrát noční - cesta zpátky. Ve čtvrt na 11 jsem byl doma jako na koni.
Již jsem poznal svou první spolubydlící. Je to slečna Helle z Norska (z města Tromso, které je ještě severněji než Trondheim). Studuje druhý ročník NTNU obdobu našeho FELu (elektrotechnika). Další spolubydlící bude zřejmě také dívka, ale má přijet až příští týden. Pěkně na pohodu do 4. týdne školy :-))

Koleje Steinan, ve kterých jsem ubytován, jsou zřejmě jedny z menších. Soudě např. podle toho, že nemají menzu a další sociální zařízení jako ostatní studentské vesničky, které jsou ve městě.


Fakultní areál Gløshaugen

Faculty of Science Engineering and Technology sídlí v technickém kampusu Gløshaugen. Na všechno je tady spoustu účtů - PIN ke studentské kartě, účet na internet, účet do studijního systému, účet do systému ubytování. Kdo si to má vše pamatovat? Ale všechno zařizování proběhlo hladce. Možná jen problémy se vstupem na naší katedru. Všechny dveře jsou na karty a zatím se ta moje k otevírání dveří moc nemá. To se ale jistě spraví.
Včera, v pátek, jsem byl umístěn do kanceláře, kterou mám sám pro sebe, ale musí se do ní přes jinou kancelář. Je rohová a má v podstatě prosklené stěny. Moc pěkné.
Ráno jsem byl proveden laboratořemi divize Road and Transport. Je to několik velkých místností ve 3 patrech. Spousta laboratoří je pro silniční stavby. Zkoušejí tu různé asfalty, asfaltové směsi a mají k tomu také potřebné přístroje, kterých je opravdu hodně. Jedna hala je tu naštěstí také věnována železnicím. Teď to bude asi spíš pro kolegy z FSv, ale mají tu také zkušební box jako my na FSv. Jenže je mnohonásobně větší. Právě je tam složený model, který obsahuje 3 celé betonové pražce. Na něm pracuje jeden doktorand, který má za úkol vyzkoumat, jaký druh kamene (horniny) se nejlépe hodí pro kolejové lože do tratí, po kterých se vozí železná ruda ze Švédska do norských přístavů. Model je zatěžován cyklickým namáháním (má odpovídat 10 letům provozu) velkým ocelovým nosníkem, který modeluje nápravu. Okolní chodby jsou tak plné různého druhu kameniva, které je zkoušeno. Lépe by vše vystihla fotografie, ale při "quick laboratory tour" jsem neměl vůbec čas ji udělat. Příští týden to ale napravím a dodám :-)
Troška zklamání byla odpoledne, kdy jsem měl v plánu se "vetřít" na trénink místního volejbalového oddílu, ale ten se asi vůbec nekonal. Nakonec jsem ve sportovním zařízení přeci jen potkal nějakého člověka od volejbalu a ten mě pozval ve středu na jiný trénink. Když jsem mu však říkal, že hraju beachvolejbal, tak zdůraznil, že tady se hraje šestkový volejbal a netvářil se buhvíjak nadšeně. Uvidíme...
Několik fotek je připojeno k článku dole, více fotek je na mém "Rajčeti".

Žádné komentáře:

Okomentovat